خانه >> مقالات آموزشی >> مهارت های برقراری ارتباطی موثر
مهارت های برقراری ارتباطی موثر

مهارت های برقراری ارتباطی موثر

مهارت های برقراری ارتباطی موثر یکی از اصول اولیه ای است که برای کسب آداب اجتماعی و وارد شدن به اجتماع، به آموزش های آن نیاز دارید.

برای برقراری ارتباطی موثر و کارآمد با دیگران، لازم است که برخی اصول و مهارهای مهم را یاد بگیرید.

با کسب این مهارت ها می توانید ارتباطی بهتر در درون خانواده و یا در اجتماع با سایرین داشته باشید.

مهارت های برقراری ارتباطی موثر

در این مقاله می خواهیم به چند مورد از مهارت های برقراری ارتباطی موثر اشاره کنیم:

۱- سلام و خداحافظی؛

شیوه برخورد و ارتباط گرفتن شما در این دو زمان برای مخاطب مهم است.

اگر بتوانید کلامتان را با سلامی گرم آغاز کنید، مخاطبتان ترغیب می شود که توجه بیشتری به حرف هایتان داشته باشد.

هم چنین یک خداحافظی همراه با آداب و درست می تواند مدت بیشتری شما را در ذهن او نگاه داشته و تمرکز بیشتری بر روی گفته های قبلی تان داشته باشد.

به همین دلیل نسبت به این دو بخش از ارتباط، بی تفاوت نباشید.

۲- معرفی فرد از خودش؛

زمانی که مخاطب تان از خصوصیات خودش چیزی می گوید و یا کارت ویزیتی در اختیارتان قرار دهد، به جای سرسری گوش دادن به حرف هایش با دقت بیشتری تمرکز داشته و برخی از کلماتش را با او تکرار کنید.

این گونه او متوجه می شود که برایتان فرقی با بقیه داشته و ارتباط بهتری با شما خواهد داشت.

هم چنین زمانی که مخاطب کارت ویزیتش را در اختیارتان قرار می دهد به جای آنکه آن را مستقیم درون جیب یا کیفتان قرار دهید، به طرحش نگاه کنید و نوشته های رویش را بخوانید.

بدین طریق مخاطب می فهمد که برایتان اهمیت داشته است.

۳- چک کردن پیامک و پاسخگویی به تلفن؛

پیشنهاد منحصر به فرد ما این است که در حضور یک مخاطب، به همان اندازه ای که برای فرد روبرویتان ارزش قائل می شوید، برای تماس های تلفنی و پیام هایی که برایتان می آید نیز اهمیت قائل شوید.

با این کار مخاطبتان متوجه خواهد شد که شما فردی مبادی آداب بوده و به همه افراد احترام می گذارید.

اگر خودش هم زمانی به شما پیامی بدهد و یا تماس بگیرید، به همان اندازه برایش ارزش قائل خواهید شد.

قطع و رد تماس دادن برای ارتباط هایی که با تلفن همراه شما گرفته می شود برای مخاطبتان این گونه القاء خواهد کرد که همه احترامی که از شما می بیند ظاهری ست و می توانید در مواقع دیگری این احترام ها را نداشته باشید.

احترام شما به مخاطب تلفنی یا پیامکی تان، از شما شخصیت قابل احترام تری نزد مخاطب حضوری می سازد.

حواستان باشید مکالمات تلفنی تان را در حضور یک مخاطب طولانی نکنید و متعاقب آن به فرد پشت گوشی هم بفهمانید که در یک جلسه هستید.

لازم است که این احترام دوطرفه را به درستی رعایت کنید.

مهارت های برقراری ارتباطی موثر

۴- جملات سخیف؛

برای برقراری یک رابطه سالم و موثر لازم است که از کلمات و جملات بی ارزش و سخیف استفاده نکنید.

جملات بی ارزش می توانند تا میزان زیادی از ارزش شما در دید مخاطب بکاهند.

بیان سخیف را از دایره لغاتتان خارج نموده و حتی در خلوت با خودتان هم سعی کنید تکرارشان نکنید.

هنر برقراری ارتباط موثر با دیگران، ژنتیکی نیست بلکه اکتسابی است.

پس آن را بیاموزید و کسب کنید.

دوره های آموزشی پیشرفته آرامش ماندگار به شما در این مسیر کمک می کند.

جهت ارتباط با واحد آموزش و ثبت نام دوره از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام فرمایید:
ساعات پاسخگویی: صبح ها 9 الی 13 | عصرها 17 الی 20
شنبه تا چهارشنبه
تلفن همراه: ‎‎‎0930 058 4941
کانال تلگرام 4941 058 0930