خانه >> مهارت های زندگی >> مدیریت استرس >> چگونه بدون استرس سخنرانی کنیم؟
استرس سخنرانی
سخنرانی بدون استرس

چگونه بدون استرس سخنرانی کنیم؟

چگونه می توانیم بدون داشتن و همچنین بروز استرس سخنرانی کنیم؟ آیا فیجتینگ، رفتاری مناسب برای خروج استرس از بدن، هنگام سخنرانی است؟
اینکه شما سعی کنید استرس سخنرانی تان را تقلیل دهید خوب است، اما این رفتار نباید به گونه ای باشد که مخاطبینتان متوجه شوند.
باید مهارت های لازم برای کنترل فیجتینگ را بیاموزید.

فیجتینگ در سخنرانی

فیجتینگ، رفتاری است که برخی سخنرانان برای دفع استرس سخنرانی و همچنین برای به خاطرآوری کلمات و جملاتی که فراموش کرده اند، آن را انجام می دهند.
در این حالت بخش زیادی از استرس فرد برطرف شده و می تواند با آرامش به صحبت هایش ادامه دهد.

فیجتینگ می تواند به صورت یکی از موارد زیر باشد:
– بازی با ساعت یا انگشتر و یا با اجزاء لباس
– درگیر کردن دست ها با یکدیگر
– حرکات تناوبی در اندام ها مثل پاها
– ضربه زدن به میز

روش های مهار فیجتینگ

برای مهار فیجتینگ در حین سخنرانی می توانید به ۴ گام زیر عمل کنید:

  1. تمرین متن سخنرانی از قبل با ضبط صدا یا اجرا جلوی دوستان
  2. تصویرسازی مکان سخنرانی از قبل و تمرکز کافی در زمان سخنرانی
  3. تقویت اعتماد به نفس و به کارگیری روش های کاهش استرس
  4. تقویت زبان بدن و آگاهی از استفاده درست از دست ها و پاها

کنترل استرس سخنرانی

شاید فیجتینگ استرس را از بدن فرد خارج کند، اما می تواند آرامش فکری مخاطبین را به هم بزند و به همین علت بهتر است از اکتفا نمودن به آن اجتناب کنید.
برای این کار لازم است مهارت های زبان بدنتان را تقویت کنید تا قادر به کنترل رفتارهای بدنی تان باشید.
با کنترل زبان بدن تان، می توانید با اعتماد به نفس و بدون استرس در جلسه سخنرانی حاضر شوید.
آرامش ماندگار در طی دوره های آموزشی فردی و گروهی، شیوه های صحیح کنترل و مهار استرس حین سخنرانی را، آموزش می دهد.

جهت ارتباط با واحد آموزش و ثبت نام دوره از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام فرمایید:
ساعات پاسخگویی: صبح ها 9 الی 13 | عصرها 17 الی 20
شنبه تا چهارشنبه
تلفن همراه: ‎‎‎0930 058 4941
کانال تلگرام 4941 058 0930