اینکه در جلسات اداری و یا مذاکراتتان نتوانید به خوبی یک ارتباط پایدار و سازنده با مخاطبتان برقرار کنید، یعنی از دست دادن یک فرصت خوب. اینجاست که اهمیت فن بیان و تمرکز بر روی آن بیش از پیش برایتان جلوه خواهد کرد.

شکست بخورید؛

شکست در یک مذاکره حضوری، آغازی خوب برای ورود به مسیر موفقیت است، کافی ست بگذارید ببازید تا نقاطی را که لازم است بر رویشان تامل داشته باشید را بهتر بشناسید.
قبل از هر کاری لازم است شجاع باشید و به جای عقب انداختن جلسات، خودتان را وارد یک مذاکره مهم کنید و حتی اجازه باختن به خودتان بدهید.
شکست خوردنتان به عنوان یک فرد تازه کار از یک فرد موفق با تجربه، جایگاه موفقیت و تفاوت هایتان را برایتان روشن تر خواهد نمود، چیزی که می خواهید به آن یا حتی بهتر از آن مبدل گردید.

استرس داشته باشید؛

روانشناسان ثابت کرده اند که استرس یک ساز و کار دفاعی است که موجب می شود موتورهای بدن روشن شده و تمامی منابع را برای اقدام نمودن آماده می کند.
برای آنکه بتوانید وارد یک مذاکره موفق شوید، لازم است که استرس کافی را البته نه در جلسه بلکه پیش از آماده سازی و مهیا شدنتان داشته باشید تا قدرت آن بتواند نیروی محرکه ای فوق العاده در شما ایجاد کرده و تمامی جوانب امر را بسنجد و هر گونه امکان ضربه زدن طرف مقابل را پیش بینی کند.

مرتب شوید؛

برای داشتن فن بیانی شیوا لازم است که نظم را در دستور کار کلامتان وارد کنید، ترتیب بندی صحبت هایتان را از قبل آماده کرده و طبق اصول مشخصی پیش بروید.
از آن جایی که طرف مقابلتان با تاکتیک هایی متفاوت از شما وارد این جلسه می شود، به نظم و ترتیبتان استحکام ببخشید و دامنه تغییرات و صحبت های مخاطب را از قبل در نظر گرفته و نگذارید چهارچوبی که مرتب کرده اید از دستتان رها شود.

تمرین کنید؛

هیچ موفقیتی بدون تمرین به دست نمی آید، با خودتان بارها و بارها جملاتی که می خواهید در جلسه بیان کنید را تکرار کنید. بر بخش بخش حرف هایی که قرار است بزنید مسلط شوید، در صورت لزوم به استفاده از واژه های مترادف، از قبل سرچ کاملی بر محتوای معنایی و همچنین لحن درست تلفظ آن را داشته باشید.
اینکه بتوانید جملاتتان را در جلسه به صورت شمرده شمرده و واضح و همچنین بدون اشکالات واجی بیان کنید، یک برگ برنده در جلسه برایتان خواهد بود و شخصیتی با ثبات و مستحکم از شما در ذهن مخاطب به تصویر خواهد کشید.