آدرس بهترین مشاور خانواده در مشهد

آدرس بهترین مشاور خانواده در مشهد

روانشناس متخصص در آدرس بهترین مشاور خانواده در مشهد از راهکارهای کارآمد روانشناختی برای رفع مشکلات زناشویی، ارتباطات بین زوجین، پیش از ازدواج و بعد از ازدواج، خیانت همسر، مشاوره جنسی، فرزندپروری و… استفاده می کند.

چرا به مشاوره خانواده نیاز داریم؟

به طور کلی عوامل متعددی وجود دارند که می توانند نظام درون خانواده ها را از هم بپاشند. این موارد به طور مستقیم یا غیر مستقیم، به شخص زن و شوهر مرتبط می شوند. مشکلات و دعواهای خانوادگی، گاهی می تواند آنقدر پیچیده و بغرنج شود که خود افراد در درون خانواده، قادر نیستند از پس حل و رفع آن ها بر بیایند. اگر این مسائل با ناسزا و جدل هم همراه نباشد، ممکن است با قهرهای طولانی توام باشد. به همین جهت وجود یک مشاور امین و متخصص می تواند کمک بزرگی به حل مسائل و مشکلات بینشان بکند. مراجعه به آدرس بهترین مشاور خانواده در مشهد می تواند به شما در این مسیر کمک کند.

چرا به مشاوره خانواده نیاز داریم؟

چه موقع به روانشناس مراجعه کنیم؟

زن و شوهر در گام اول، مهمترین نقش را برای این مسئله ایفا می کنند و اغلب نخستین افرادی هستند که به دنبال راهکار و کمک گرفتن از مشاور خوب می گردند. چرا که همواره مسئولیت اصلی نظام و یکپارچگی خانه و خانواده را بر دوش های خود می بینند. لازم است که زن و شوهر در قبال فرزندانشان، پدر و مادر بودن را به عنوان شغلشان در نظر بگیرند و به دنبال کسب و ارتقای مهارت های شان باشند. مراجعه به آدرس بهترین مشاور خانواده در مشهد جهت دریافت پروتکل مناسب لازم است.

چه موقع به روانشناس مراجعه کنیم؟

شایع ترین مشکلات خانواده ها

مهمترین و شایع ترین مشکلات درون خانواده ها که مراجعه آدرس بهترین مشاور خانواده در مشهد را لازم می کند، عبارت اند از:

  • نحوه ارتباط گیری بین اعضای یک خانواده، رابطه ای مستقیم با شیوه های تربیتی والدین دارد. نبود صمیمیت بین فرزندان، حسادت ها و دعواها، اغلب از ناتوانی پدر و مادر در آموزش صحیح ارتباطات بین فرزندان، منشا می گیرد.
  • پدر و مادری که وابستگی هایشان به خانواده های قبلی، بیش از زندگی مشترکی است که در آن حضور دارند، اغلب با ایجاد شکاف در روابط بین فرزندانشان مواجه می شوند. چرا که هیچ گاه نتوانسته اند یک انسجام و یکپارچگی را درون خانه خودشان به وجود آورند.
  • یکی دیگر از موارد بسیار شایع در بروز مشکلات خانوادگی، ناتوانی در مواجهه صحیح با اختلاف سلیقه هاست. اختلافات سلیقه ای درون یک خانواده می تواند به دعواهای کوچکی منجر شود. این مسائل در دراز مدت به صورت حل نشده باقی مانده و پایه های تحکیم خانواده را سست می کند.
  • و…

شایع ترین مشکلات خانواده ها

مشاوره خانواده (حل مشکلات خانوادگی به کمک روانشناس)

اگر در روابط درون خانواده، شاهد گره های کوچک و بزرگی هستید که نه با هیچ اقدامی قادر به باز کردن آن ها هستید و نه با بی تفاوتی می توانید با آنها مسالمت آمیز کنار بیایید، شاید وقت آن رسیده که از یک فرد متخصص کمک بگیرد. روانشناس خانواده همان فردی ست که لازم است در این لحظه به او مراجعه داشته باشید.

روانشناس خانواده با بررسی گفته های مراجعین و کنار گذاشتن پازل صحبت هایشان، ریشه یابی مشکلات را به صورت علمی و تخصصی انجام می دهد. سپس با ارائه راهکارهای مناسب درمان، جلسات مشاوره ای را برایشان می چیند. این جلسات درمان طبق یک سری پروتکل های روانشناختی تعیین شده و لازم است که افراد خانواده طبق تجویز مشخص، در آدرس بهترین مشاور خانواده در مشهد حضور یابند.

مشاوره خانواده چند جلسه است؟

مشاوره خانواده چند جلسه است؟

تعداد جلسات مشاوره خانواده، به طور مستقیم به نتیجه ارزیابی و بررسی بالینی صورت گرفته توسط روانشناس، وابسته است. گاه ممکن است در ارزیابی بالینی، وجود برخی مشکلات روانشناختی ثانویه در یکی یا برخی از افراد خانواده شناسایی شود. موارد و مسائلی که نیاز به درمان فردی یا خانواده درمانی دارد. طول جلسات درمانی مشاوره خانواده، تحت الشعاع عوامل فردی و اشتراکی قرار می گیرد. شاید لازم باشد برخی از افراد تعداد جلسات بیشتری را به صورت فردی در آدرس بهترین مشاور خانواده در مشهد داشته باشند.

همچنین گاه پیش می آید که لزوم درمان یکی یا برخی از افراد خانواده، به دریافت درمان های جانبی دارویی یا مراجعه به درمانگرهای متخصص دیگر وابسته باشد. از همین رو، تعداد جلسات مشاوره خانواده، مستلزم ارائه کامل داده ها توسط افراد و تعیین نقشه درمان توسط روانشناس است. حضور در جلسه اول درمان و صحبت های اولیه، می تواند کمک بزرگی به مشخص شدن فرآیند درمان کند.

تعداد جلسات روانشناس خانواده

تعداد جلسات روانشناس خانواده

تعداد جلسات روانشناس خانواده یکی از عوامل مهم در موفقیت درمانی و بهبود روابط خانوادگی است. این جلسات معمولاً توسط روانشناسان خانواده یا متخصصان روانشناسی خانواده اداره می‌شوند و هدف آنها ارتقاء سلامت روانی و بهبود روابط درون خانواده است.

تعداد جلسات مورد نیاز در یک درمان روانشناسی خانواده متناسب با نیازها و موقعیت خانواده مورد بررسی قرار می‌گیرد. در برخی موارد، خانواده‌ها نیاز به تعداد کمی جلسه دارند تا بهبودی قابل توجهی را تجربه کنند، در حالی که در موارد دیگر تعداد جلسات بیشتری نیاز است. این بستگی به میزان مشکلات و نیازهای خانواده، سطح همکاری و تعهد آنها، و نوع تغییری که قصد دارند در روابط خانوادگی خود ایجاد کنند، دارد.

تعداد جلسات می‌تواند بین چندین جلسه تا چند ماه تغییر کند. به طور معمول، در تمام جلسات روانشناسی خانواده، اعضای خانواده شرکت می‌کنند و با همکاری روانشناس و به کمک تمرینات و فعالیت‌های گروهی، سعی در بهبود روابط خانوادگی خود دارند.

هدف اصلی جلسات روان شناس خانواده

هدف اصلی از جلسات روانشناس خانواده عبور از سازماندهی ناکارآمد و الگوهای نامناسب رفتاری است. در این جلسات، اعضای خانواده با یادگیری مهارت‌های ارتباطی سالم و بهبود مهارت‌های حل مسئله، توانایی‌های خود در مدیریت تنش را افزایش می‌دهند و راهکارهای موثری را برای حل مسائل خانوادگی پیدا می‌کنند.

تعداد جلسات روانشناس خانواده نیز ممکن است در طول زمان تغییر کند. در بعضی موارد، خانواده‌ها ممکن است نیاز داشته باشند تا در طول چندین ماه یا حتی چند سال به جلسات روانشناسی خانواده شرکت کنند تا بهبود قابل توجهی را تجربه کنند. در موارد دیگر، تعداد جلسات ممکن است بسیار کمتر باشد و بهبود روابط در کوتاه مدت حاصل شود.

به طور کلی، تعداد جلسات روانشناس خانواده معمولاً بین ۵ تا ۲۰ جلسه قرار می‌گیرد، اما همانطور که قبلاً گفته شد، این بستگی به نیازها و وضعیت خانواده مورد بررسی است. همچنین، برنامه درمانی ممکن است در طی زمان تغییر کند و نیاز به جلسات اضافی یا کاهش جلسات داشته باشد.

در نهایت، تعداد جلسات روانشناس خانواده باید با همکاری بین روانشناس و خانواده مورد تعیین قرار گیرد و باید بر اساس نیازها و هدف‌های مشترک تعیین شود. هدف اصلی این جلسات ایجاد تغییرات مثبت در روابط خانوادگی است و تعداد جلسات باید به گونه‌ای باشد که این هدف را برآورده کند.

چند توصیه برای مراجعه به روانشناس خانواده

چند توصیه برای مراجعه به روانشناس خانواده

به طور کلی در برخی موارد توصیه می شود حتما از روانشناس خانواده کمک بگیرید. مهمترین این زمان ها عبارت اند از:

  • زمانی که دو نفر باهم ازدواج می کنند و از ازدواج قبلی خود فرزند دارند. در این هنگام برای این که روابط کودکان با والدین دچار چالش نشود گفتگو با مشاور لازم است…
  • زمانی که اعضای یک خانواده عملا باهم ارتباطی ندارند و تنها زیر یک سقف زندگی می کند. خانواده محلی است برای رشد هر کدام از اعضا و زمانی که صمیمیت وجود نداشته باشد افراد آسیب می بینند. افراد در یک خانواده نباید در کنار هم احساس تنهایی کنند. اگر این حس تنهایی در اعضا باشد اشکال دارد…
  • والدین اگر پنهان کار باشند در روابط خود دچار مشکل می شوند. همچنین پنهان کاری کودکان نیز باعث آسیب رساندن به آینده آنان می شود…
  • اعتیاد هرکدام از اعضا تاثیر سو بر دیگران دارد و توصیه های مشاور برای برخورد با این موضوع ضروری می باشد…
  • مشکلات جنسی بین زوجین نیز با مراجعه به آدرس بهترین مشاور خانواده در مشهد قابل درمان است…
  • ترمیم روابط آسیب دیده بین زوجین با برنامه های زوج درمانی ممکن می شود…
  • و…

آدرس بهترین مشاور خانواده در مشهد

یادتان باشد، مشکلات هیچ گاه به خودی خود حل نمی شوند. بلکه حتی ممکن است مسائل خیلی ساده و پیش پا افتاده هم به مرور به مشکلات حاد و سنگین مبدل شوند. شما به عنوان مرد و زن در این زندگی، مسئول برقراری آرامش در درون خانواده تان هستید. پس بهتر است به جای آنکه بنشینید و روزها را از دست دهید، هرچه سریعتر به فکر چاره باشید. مشاور خانواده روانشناس با تجربه و آگاه به انواعی از مشکلات در درون خانواده هاست که به افراد در ایجاد آرامش، آسایش و برقراری روابط سالم بین والدین و فرزندان کمک می کند.

در دفتر مشاوره خانواده، مشکلات به صورت کاملاً حرفه ای بررسی شده و برنامه درمان ارائه می شود. برای مراجعه به آدرس بهترین مشاور خانواده در مشهد می توانید با شماره های مستقیم مرکز در ارتباط باشید.

مشاوره خانواده تلفنی

جلسات مشاوره خانواده تلفنی

عوامل متعددی وجود دارند که واقعی بوده و الزام ارائه جلسات مشاوره به صورت تلفنی را برای حل مسائل و مشکلات درون خانواده ها را تائید می نمایند. اگر چه بهتر است افراد برای دریافت خدمات مشاوره به صورت حضوری و رو در رو اقدام کنند. اما انجام مشاوره های تلفنی توانسته اند به میزان قابل توجهی بر رفع مشکلات خانواده ها اثرگذار باشند. چرا که در واقع این همراهی مراجعین با روند جلسات است که به پیشبرد اهداف جمعی خانواده کمک می کند، نه الزاماً حضور فیزیکی.

لزوم ارائه مشاوره خانواده تلفنی

لزوم ارائه مشاوره خانواده تلفنی

از مهمترین مسائلی که ارائه مشاوره های تلفنی خانواده را توجیه می کنند، عبارت اند از:

  • فاصله مسافتی بین افراد درون خانواده
  • فاصله مکانی بین مراجع و درمانگر ( برای مراجعین خارجی و شهرستانی)
  • فاصله زمانی با ساعات مناسب مشاوره ( برای مراجعین خارجی)
  • حضور در محل کار و مشکل شرکت در جلسات در ساعات مرکز
  • اختلاف بین اعضای خانواده و غیرممکن بودن برگزاری همزمان جلسات
  • عدم تمایل یکی از اعضا برای دریافت مشاوره و ممکن بودن حضور در جلسه مشاوره اما به صورت تلفنی
  • بیماری و ناتوانی برای حضور در محل مشاوره
  • بروز بیماری های فراگیر (نظیر کرونا) و ترس از خروج از منزل
  • و…

در موارد مشابه که امکان برگزاری جلسه مشاوره به صورت حضوری در آدرس بهترین مشاور خانواده در مشهد ممکن نیست و همچنین لازم است که فرد یا افراد هر چه سریعتر در این جلسات حاضر شوند، امکان برقراری تماس به صورت تلفنی و گرفتن مشاوره های کارآمد و مناسب از یک درمانگر و روانشناس با تجربه و قدر، می تواند بسیار موثر باشد.

رزرو وقت مشاوره خانواده

به منظور بهره مند شدن از خدمات روانشناس خانواده، با واحد پذیرش ارتباط بگیرید و توضیح کوتاه و نکته ای از مورد مشاوره تان ارائه کنید. این کار به انتخاب مناسب تر درمانگر متخصص در موضوع مشکل شما کمک می کند. بعد از این مرحله نسبت به تنظیم وقت مشاوره اقدام داشته باشید. توجه داشته باشید که، حضور منظم شما در مراجعه به آدرس بهترین مشاور خانواده در مشهد و شرکت در جلسات، برای رفع سریع و بهتر مشکلاتتان و جهت گیری مسیر زندگی تان در سویی درست و کم تنش، ضرورت دارد.

جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا 

روان شناس بالینی | محمد کربلایی حسینی

از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

دوره های آموزشی

آزمون های روان سنجی

جدیدترین مقالات