زبان بدن انواع دست دادن

انواع مدل های دست دادن در علم بین المللی زبان بدن، تعابیر متفاوتی دارد. مشاور و درمانگر با تجربه برایتان مفاهیمش را شرح می دهد.
دست دادن نوعی ارتباط اولیه و خوشامدگویی در بین دو نفر است که گاه جای خود را به آزمون قدرت نیز مبدل می نماید.
در واقع باید بگوییم قدرت کف دست، مسئله ای قابل تامل است و زمانی که فرد رفتاری سلطه پذیر ارائه می کند یا قصد نشان دادن صداقتش را به طرف مقابل دارد، کف دست هایش را رو به سمت بالا می گیرد، این در حالیست که نشان دادن پشت دست و پنهان کردن کف دست، نشان از سلطه جویی و قدرت نمایی فرد دارد.
این زبان ناخودآگاه دست ها در دست دادن بیشتر نمود پیدا می کند و به سه حالت کلی بروز پیدا می کند:
کف دست رو به پایین؛ در این حالت شما فردی سلطه جو را در این مراوده داشته و دست شما بالا و دست طرف مقابلتان پایین قرار گرفته است.
کف دست رو به بالا؛ این حالت سلطه پذیری و ضعف را نشان می دهد که در این حالت دست دادن دست شما در پایین قرار گرفته و دست طرف مقابلتان بر شما مسلط است.
کف دست ها موازی؛ این حالت نوعی برابری و همسانی بین دو طرف را نشان می دهد که هیچ یک بر دیگری مسلط نبوده و هیچ کدامتان اجازه سلطه طرف مقابل را نداده اید.
لازم است بدانید که این رفتار کاملاً غیرارادی و بین المللی بوده و اگر شما در ارتباطی که با طرف مقابلتان برقرار نموده اید احساس ضعف داشته باشید کف دستتان به طور ناخودآگاه به سمت بالا قرار گرفته و بالعکس زمانی که حس قدرت مآبانه در آن لحظه در شما شدید باشد، کف دستتان را به سمت پایین می گیرید و دست طرف مقابل به زیر دستانتان می رود.

منبع: کارگاه های آموزشی مشاور و درمانگر با تجربه

جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا 

از طریق راه ارتباطی زیر اقدام نمایید: