زبان بدن بازی با حلقه ازدواج

آیا لغت نامه زبان بدن، برای بازی کردن فرد با حلقه ازدواج در حین مکالمه معنی و مفهومی در نظر گرفته است؟
از دید ادبیات بین المللی زبان بدن، همه رفتارها و حالاتی که در افراد دیده می شود را می توان تفسیر نمود، خصوصاً وقتی این رفتارها در کشورهای مختلف با آداب و فرهنگ های متمایز از هم، باز هم به صورت یک رفتار واحد دیده می شود.
حلقه ازدواج و قرارگیری آن در دست چپ، یک نماد بین المللی است که خود حلقه و نه جنس آن، در تمام کشورها برای این انگشت به خصوص در نظر گرفته می شود.
ارتباط برقرار کردن با این حلقه به مرور زمان به صورت رفتار غیرارادی در می آید که فرد بدون آنکه خودش حواسش باشد رفتارهای ثابتی را در قبال آن انجام می دهد.
بازی کردن با حلقه ازدواج به نوعی با احساسات فرد در ارتباط است و او بر طبق عادت زمانی دست به این کار می زند که نوعی خلاء عاطفی احساس کرده و می خواهد وضعیتش را تغییر دهد.
اگر به طرزی پشت سر هم در حال گفتگو با طرف مقابلتان هستید و هیچ توجهی به نظرها و عقاید او ندارید، این حرکت در او می تواند به شما بفهماند که نتوانسته اید رابطه کلامی را دو طرفه نگاه دارید و او احساس کم توجهی به شخصیتش را در صحبت هایتان احساس کرده است.
هم چنین اگر صحبت های شما بیش از اندازه غیرمفهوم و بی اهمیت برایش باشد و در واقع این مسئله که آیا او هم به این صحبت ها علاقه ای دارد یا نه را رعایت نکرده باشید، او برای فرار از این حالت کسالت آور سعی می کند با بازی کردن با حلقه ازدواج به عنوان یک منبع پرقدرت عاطفی، ذهنش را آرام کند.
علاوه بر این اگر هیچ گونه برقراری ارتباطی بین صحبت هایتان با طرف مقابلتان نمی بینید و نوعی سر به هوایی و در عین حال تلاش و تنش را در او می بینید که با بازی کردن با حلقه تؤام گردیده است، به احتمال زیاد مسئله ای ذهن او را به همسرش و مسائل درون خانه معطوف کرده که در تلاش است با این حرکت دوباره تمرکز خود را به دست آورد.
برای آموختن بیشتر و دقیق تر تفاوت های ارتباطی و ترجمه آن ها به ادبیات زبان بدن، با ما همراه باشید.

منبع: کارگاه های آموزشی مشاور و درمانگر با تجربه

جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا 

از طریق راه ارتباطی زیر اقدام نمایید: