زبان بدن دست دادن با فرد سلطه جو

می دانید برای دست دادن با یک فرد سلطه جو لازم است از چه حربه ای استفاده کرده و او را خلع سلاح کنید؟ زبان بدن چه راهکار مناسبی پیشنهاد می کند؟
وقتی با یک فرد سلطه جو روبرو می شوید از تمام روش ها برای اثبات قدرت خود استفاده می کند و مسلماً در گام اول و به هنگام دست دادن، دستانش را رو به سمت پایین به سمتتان دراز خواهد کرد.
اگر در یک مذاکره اقتصادی یا سیاسی قرار دارید، نیاز دارید که در این وضعیت با برگرداندن شرایط به نفع خودتان، به روحیه تیم تان نیرویی دوچندان ببخشید.
با کمک زبان بدن می توانید در این گوی قدرت نمایی برنده باشید، کافی ست روش درست آن را بیاموزید و از آن مهمتر، قبل از ورود به جلسه ی مذاکره آن را تمرین کنید.
خلع سلاح
زمانی که برای دست دادن به یک فرد سلطه جو اقدام می کنید و او دستش را به صورت افقی به گونه ای که دست شما در پایین قرار می گیرد دراز می کند، لازم است که روشی ثانویه برای خلع سلاح او استفاده کنید.
در خلع سلاح شما باید به حریم خصوصی او تجاوز کنید. حریم خصوصی محدوده مشخصی ست که فرد آن را متعلق به خود دانسته و بیشتر از آن نزدیک شدن را نوعی تهدید به حساب می آورد.
برای این کار این حرکات را با ما تمرین کنید:
ابتدا پای چپ تان را یک قدم به سمت جلو آورده و همزمان دستتان را برای دست دادن به طرف شخص دراز کنید.
حال پای راستتان را هم یک قدم به سمت جلو آورده و کنار پای چپتان قرار دهید. در این هنگام شما وارد حریم خصوصی او شده اید.
در مرحله بعد برای آنکه کار را به اتمام برسانید بار دیگر با پای چپتان یک قدم بردارید و آن را کنار پای راست قرار دهید.
با این حرکات، شما توانسته اید دست فرد را به سمت موازی و حتی رو به بالا برگردانید و اصطلاحاً او را خلع سلاح کنید.
راز این روش این است که عموم افراد راست پا هستند و اگر شما از این روش غافلگیر کننده استفاده می کنید، از آن جایی که فرد نمی تواند تصمیم ناگهانی برای تغییر شرایط فیزیکی قرارگیری پاهایش بگیرد، اصطلاحاً خلع سلاح و کیش و مات می شود و شما موفق به بازگرداندن شرایط مذاکره به نفع خودتان می شوید.
به این نکته توجه داشته باشید که تمرین این حرکات قبل از ورود به جلسه مذاکره ضروری است چرا که اگر از قبل آن را مرور نکرده باشید و شرایط بدنی تان برای انجامش آماده نباشد، نمی توانید آن را به خوبی اجرا نمایید و حتی امکان از دست دادن تعادلتان را نیز در وضعیت دارید.
با افزایش آگاهی تان نسبت به اسرار زبان بدن، تسلط تان را بر مذاکراتتان بهبود ببخشید.

منبع: کارگاه های آموزشی مشاور و درمانگر با تجربه

جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا 

از طریق راه ارتباطی زیر اقدام نمایید: