فنون مذاکره با مشتریان تیپ شخصیتی C

آیا می دانید در مقابل یک مشتری سختگیر و دقیق به جزئیات، باید از چه بیانی برای مذاکره استفاده نمود؟ با ما فنون طلایی ارتباط با مشتریان تیپ C را فرا بگیرید.
مشتریان تیپ C خشک و رسمی برخورد می کنند و اصلاً تمایلی به احوالپرسی و صمیمی شدن ندارند. بسیار جزئی نگر هستند و قبل از اینکه به بازار فروش مراجعه کنند، اطلاعاتی جامع و دقیق از محصول جمع آوری می کنند. به هزینه ها شدیداً حساس هستند و به دنبال کم هزینه ترین ها با بهترین کیفیت ها می گردند. تصمیم گیری خرید آن ها بسیار کند است و روند معامله با آن ها نیز به کندی و با تمرکز بسیار دقیقشان بر تمامی جزئیات پیش می رود.
رفتارهای ممنوعه با مشتریان تیپ C
به هیچ وجه سریع و تند صحبت نکنید و زیاد خودمانی نشوید و کاری به مسائل شخصی شان نداشته باشید. تا سوالی از شما نپرسیده چیزی نگویید و از ارائه اطلاعات غیر مستند و حرف های غیرمنطقی و احساسی بپرهیزید. صحبت آن ها را قطع نکنید و وقتشان را تلف نکنید. این مشتریان هیچ عجله ای برای خرید ندارند. صبور باشید.
رفتارهای مناسب برخورد با مشتریان تیپ C
اطلاعات فنی و جزئی از محصولتان به همراه اعداد، ارقام و جداول به آن ها بدهید و کاتالوگی فنی به همراه ذکر جزئیات برایشان تهیه کنید. صبور باشید از این که دانش فنی تان را به کل زیر سوال ببرند ناراحت نشوید. اگر اشتباه می کنند با سند و مدرک آن ها را توجیه کنید وگرنه عصبانی می شوند. همه فرآیند فروش و روند کاری را برایشان توضیح دهید و اطلاعاتتان دقیق و شفاف باشد. موفقیت هایتان را با ارائه مدرک و مستندات بیان کنید و جهت اعتماد بیشترشان، سوابق کاری تان را به آن ها معرفی نمایید.
کلمات مجاز در مذاکره با مشتریان تیپ C
کیفیت، تجزیه و تحلیل، آمار، واقعیت
دست نگه دارید، اگر خودتان را با شخصیت مشتریتان هماهنگ نکنید، معاملاتی نفس گیر خواهید داشت، پس با مشاور و درمانگر با تجربه همراه و همگام شوید.

منبع: کارگاه های آموزشی مشاور و درمانگر با تجربه

جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا 

از طریق راه ارتباطی زیر اقدام نمایید: