با آگاهی از فنون و اصول ارتباط با مشتریان تیپ شخصیتی D دیسک، با سادگی می توانید این مذاکره را به نتیجه ای عالی به ثمر بنشانید.
مشتریان تیپ D در عین باهوش و سریع بودن برای خرید، خیلی اهل پرس و جو در مورد محصول نیستند و به همین دلیل کافی ست بتوانید اعتمادشان را جلب کنید.
رفتارهای ممنوعه با مشتریان تیپ شخصیتی D
از تلاش برای صمیمی شدن با آن ها بپرهیزید، از حاشیه خوششان نمی آید، نیازی به گفتن از جزئیات نیست و فقط سوالاتی که می پرسند برایشان مهم است که پاسخ داده شود. خیلی ارتباط کلامی با آن ها برقرار نکنید و به جای آن، پس از آن که به سوالاتشان، سکوت کنید و منتظر بازخوردشان باشید. به هیچ عنوان صحبتشان را قطع نکنید و متقابلاً از عکس العمل های رک و صریحشان ناراحت نشوید. از انتقادی که به محصولتان می کنند تشکر کنید و سعی نکنید با توضیحات احساسی، نظرشان را به خرید متمایل کنید.
رفتارهای مناسب برخورد با مشتریان تیپ شخصیتی D
سریع به اصل مطلب بپردازید و کاتالوگ هایی مختصر و مصوّر با توضیحات کلی محصول ارائه دهید. با احترام با ایشان برخورد کنید و از صحبت هایشان نیازشان را متوجه شده و تنها به همان ها بپردازید. بگذارید تا خودشان تصمیم گیری کنند و اصرار بی مورد در انتخاب نداشته باشید. یادتان باشد، آن ها برای خرید آمده اند، پس ارزش صبور بودن را دارند.
کلمات مجاز در مذاکره با مشتریان تیپ شخصیتی D
سود، کاربرد، کارایی، نتایج، فواید، انتخاب، سریع، موفقیت
با افزایش آگاهی و خلاقیت رفتاری در قبال مشتریانتان، رشد روز افزونی در تجارت داشته باشید و مذاکراتتان را با موفقیت پیش ببرید.

منبع: کارگاه های آموزشی مشاور و درمانگر با تجربه