فن بیان در بازاریابی تلفنی

داشتن فن بیان مناسب برای یک بازاریابی موفق تلفنی و متقاعد کردن مشتری به خرید، ضروری است. در اینجا به نکات ساده ای اشاره می کنیم که تاثیری شگرف بر موفقیتتان دارد.
برای آنکه بتوانید مشتریانتان را به خرید متقاعد کنید، لازم است نکاتی را رعایت کنید که در اختیارتان قرار می دهیم:
– پشت تلفن قوی و ساده صحبت کنید؛
به کارگیری اصطلاحات تخصصی و غیر ضروری در مکالمه با مشتری می تواند، مسیر یک مذاکره تلفنی را به سمت صفر پیش ببرد.
استفاده از لغات ساده و قابل درک برای مشتری، همیشه بهتر از لغات پیچیده و بغرنج جواب می دهد. کافی ست که آن چه می خواهید به مشتری بگویید را از قبل آماده نموده و به ساده ترین زبان قابل فهمیدن در بیاورید.
بیان با اعتماد به نفس و با تسلط همین لغات ساده می تواند، شما را قابل درک و در عین حال قوی در نظر مشتری جلوه دهد.
فروشنده های کهنه کار، همیشه زبان صحبت با مشتری های ساده را بلد هستند.
– ادبیات درست در مکالمه؛
رعایت ادب و احترام برای مخاطب در اولویت قرار دارد و اگر از ادبیاتی درست و اصولی در مذاکرات تلفنی تان بهره بگیرد، حتی اگر این بار خرید انجام نگیرد، مشتری در خریدهای بعدی اش دلیلی برای ارتباط با مجدد با شما داشته و شانس دوباره ای برای متقاعد نمودنش خواهید داشت.
از بیان کوچه بازاری در مکالماتتان استفاده نکنید.
– تفاوت بین مزیت و ویژگی؛
در بیان ویژگی های یک محصول، خصوصیات ظاهری آن برای مخاطب تشریح می شود و لازم است که مشتری از نقاط ضعف و قوت محصول توأماً آگاه شود.
در حالی که مزیت های محصول آن هایی هستند که مشتری را به خرید کالای شما تشویق می نمایند.
ارائه مزیت ها و ویژگی های محصول به طرز هوشمندانه، می تواند متقاعد شدن مشتری را تسهیل کند.
– تهیه فهرستی کوتاه از مزایا برای ارائه به مشتری؛
در خاطر ماندن فهرست های طولانی در حافظه کوتاه مدت غیر ممکن است. برای اینکه بتوانید بهترین ویژگی های محصولتان را به مخاطب معرفی کنید، از قبل لیستی کوتاه از آن ها تهیه نموده و به خاطر بسپارید و با تسلط کامل به مشتری ارائه دهید.
– موارد منحصر به فرد برای شما یا شرکتتان؛
به مشتری بزرگترین ویژگی و خصوصیت منحصر به فرد محصولتان را معرفی کنید تا بداند مهم ترین چیزی که برایتان در اولویت اهمیت است چیست. این گونه نگرش اصلی مشتری نسبت به شما، با برنامه ریزی قبلی خودتان در ذهنش شکل می گیرد.
– مزایای تان را به مشتری محکم و با صلابت بگویید؛
تمرکزتان را بر روی ویژگی ها و مزیت های اصلی محصول بولد کنید. مشتریان به نکاتی که به طور محکم تری بر رویشان اشاره دارید بیشتر دقت می کنند و به خاطر می سپارند.

منبع: کارگاه های آموزشی مشاور و درمانگر با تجربه

جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا 

از طریق راه ارتباطی زیر اقدام نمایید: